Fashion Law Conference 2016: Právo a móda ruku v ruce

Fashion Law Conference, pořádaná Ústavem práva módního průmyslu, nabídla účastníkům řadu přednášejících nejen z oblasti advokacie, ale také z oblastí s právem módního průmyslu souvisejících. Na konferenci promluvili mimo jiné zástupci Google Czech Republic, vedoucí Úřadu průmyslového vlastnictví a osobnosti z řad návrhářů a stylistů.

Zdroj: pravniprostor.cz, Hana Treutlerová, 12.09.2016

 


Fashion law je nepostradatelné, lépe bojuje i s padělky

Právo módního průmyslu samo o sobě nedisponuje zákonnou úpravou a pro své účely využívá ustanovení z jednotlivých oborů. Jeho atraktivita v České republice přesto stoupá, i díky mladým návrhářům.

Zdroj: pravniradce.ihned.cz, Lukáš Šikel, 09.09.2016


Získá si fashion law v České republice své místo?

Zatímco v zahraničí je právo módního průmyslu uznávaný obor, který se například v USA nebo Velké Británii vyčlenil dokonce jako samostatné odvětví, v České republice je právo módního průmyslu oborem prozatím téměř neprobádaným. V následujícím příspěvku naleznete vymezení pojmu fashion law, příběh jeho vzniku a na závěr i krátké zamyšlení nad budoucností tohoto nového oboru v České republice. Co vše se za pojmem fashion law tedy skrývá?

Zdroj: pravniradce.ihned.cz, Renata Ryglová, 09.09.2016


 
 

 

PROČ JE ZNAČKOVÁ MÓDA DRAHÁ?JE TO I KVŮLI PRÁVNÍ OCHRANĚ

Přemýšleli jste, proč za svetr či kabelku věhlasné módní firmy zaplatíte mnoho tisíc korun, zatímco na tržnici seženete „stejný“ kousek za zlomek ceny? Na vině nejsou jen použité materiály, ale i náklady na propagaci značky a její právní ochranu.

Zdroj: lidovky.cz, Šarlota Šudrychová, 29.08.2016


 
 
 

ČEŠTÍ NÁVRHÁŘI A PRÁVO : PAST NEPSANÝCH DOHOD

Právníci Zuzana Šimonovská a Filip Čabart z Ústav práva módního průmyslu / Czech Fashion Law Association o nejčastějších problémech v prostředí autorského módního designu: "Návrháři se často drží nepsaných dohod, dopředu si jasně nestanoví základní podmínky spolupráce. Není předem vymezené, kdo co přináší, není rozdělená rozhodovací pravomoc ani případný výnos ze společné činnosti a tak dále. Tyto základní body si přitom stačí dát na papír, nebo si je vyměnit e-mailem.." víc si poslechněte v rozhovoru v rámci pořadu Modeschau nebo na konferenci v rámci #‎mbpfw 7. září na Fashion Law Conference 2016.

Zdroj: Modeschau, Veronika Ruppert, 12.07.2016


Doménové právo jako kreativní součást Fashion law

Problematika doménového práva a Fashion Law se spojila v podání Mgr. Barbory Donathové, LL.M., advokátky a spoluzakladatelky Ústavu práva módního průmyslu. Uvede nás do tajů a krás doménového práva, provede nás možnostmi ochrany doménového jména a přes největší doménové spory nás zanese na Fordham University School of Law v New York City. A důvod? Více čtěte na pravniprostor.cz.

Zdroj: pravniprostor.cz, Hana Treutlerová, 24.06.2016


 

Ústav práva módního průmyslu: Financování v módě

Ústav práva módního průmyslu (ÚPMP) pořádal již druhou přednášku, tentokrát na téma Financování v módě, a to za podpory advokátní kanceláře White & Case LLP, která pro účely semináře poskytla své prostory. Přednášejícími byli Filip Čabart, advokát Havel, Holásek & Partners se specializací na právo finanční a zároveň člen správní rady ÚPMP, a Ondřej Havlík, associate, Czechoslovak Capital Partners a.s. Seminář byl rozdělen do dvou na sebe navazujících bloků, které se zaměřovaly na financování a získání investorů pro podnikání v módním průmyslu. Více čtěte na pravniprostor.cz

Zdroj: pravniprostor.cz, Hana Treutlerová, 20.06.2016


 

inovativní právník 2016

Zuzana Šimonovská, česká průkopnice nového právního oboru fashion law, byla nominována mezi Inovativní právníky 2016. Zařazením mezi právní inovace fashion law potvrzuje, že se jedná o životaschopný obor i v českém prostředí, a nejen výstřelek. Samostatný obor módního práva se může zdát jako nepotřebný, ale módní průmysl je obrovský.“ Více čtěte v příloze týdeníku Ekonom.  

Zdroj: http://pravniradce.ihned.cz/c1-65312010-inovativni-pravnici-2016


 

Ústav práva módního průmyslu radí, jak na založení módní značky

Ústav práva módního průmyslu („ÚPMP“), nezisková organizace zaměřená na pomoc návrhářům k lepší orientaci mezi právními a obchodními úskalími podnikání ve světě módy, pořádal úvodní seminář na téma "Právní minimum pro rozjezd módní značky“ určený nejen pro začínající návrháře, ale také pro odbornou veřejnost. Posluchači se například dozvěděli, jaké aspekty zahájení podnikání v módním průmyslu obnáší, na co si dávat pozor a čeho se vyvarovat. Přednášejícími byly advokátky a samotné zakladatelky institutu Mgr. Zuzana Šimonovská, LL.M. a Mgr. Barbora Donathová, LL.M., které se s námi mimo jiné podělily o to, kde a kdy jejich nápad skloubit právo a módou vznikl. Více čtěte na pravniprostor.cz.

Zdroj: pravniprostor.cz, Hana Treutlerová, 14.04.2016


Pět otázek pro Zuzanu Šimonovskou

V lednu byl odtajněn dlouho připravovaný "fashion law" projekt, který má propojit módu, právo a talent. Vznikl tak Ústav práva módního průmyslu, za kterým stojí Mgr. Zuzana Šimonovská, LL.M., advokátka specializující se na právo duševního vlastnictví. O co vlastně v oblasti fashion law jde? A jaká je jeho perspektiva? To prozradí Zuzana Šimonovská na dubnovém kongresu Právní prostor 2016. Dnes tak přinášíme alespoň malou ochutnávku práva módního průmyslu. Více čtěte pravniprostor.cz.

Zdroj: pravniprostor.cz, Mgr. Klára Švandelíková, 02.02.2016